Tijd voor een verhaaltje! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Tom Kouwenhoven - WaarBenJij.nu Tijd voor een verhaaltje! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Tom Kouwenhoven - WaarBenJij.nu

Tijd voor een verhaaltje!

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

03 April 2014 | Australië, Hervey Bay

Good day, Byron Bay was nog wel relax. Beetje rocket power nageaapt, en gechilld meer is d'r eigenlijk niet te doen in Byron Bay!

Dus ben toen op weg gegaan naar Surfers Paradise. Hier heb ik gecouchsurfed, wat echt een van m'n beste ervaringen is geweest. De familie waar ik verbleef was super aardig voor me en ik heb zelfs twee keer restaurant kwaliteit vlees gegeten, omdat beide zoons chefs zijn! En geloof me, als backpacker eet je niet 5 keer per week vlees of kip! In tegendeel, haal het woord ´niet' weg en vervang ´vlees of kip' door noodles en voìla!

Maar wat de hele ervaring nog mooier maakte is dat de meeste backpackers Surfers Paradise helemaal niet zo interessant vinden naast uitgaan en strand. Omdat ik bij een local zat kreeg ik alle ins en outs te horen over de Gold Coast, en geloof me, er is heaps and heaps more to do!

Een andere hele leuke ervaring die ik heb gehad is het herinneren en namaken van de foto die susan heeft gemaakt in mei 2011 op de Gold Coast. Ik heb dus op het strand gestaan met Michael (m'n host) en echt 50 pogingen gedaan vanaf verschillende posities om de foto na te maken! Het resultaat zal ik posten!

Ik heb een hele goede tijd gehad hier en heb besloten om net voor het einde van mijn reis daar nog een paar dagen naar toe te gaan!

Ben dus na de Gold Coast naar Brisbane gegaan.. Nouja ik zal daarover mijn woorden beperkt houden, hoe saai je een stad wel niet kunt bedenken.. Ben snel doorgegaan naar Noosa waar ik ook een dag of 3 een bushcamp had. Het werd best wel leuk verteld allemaal, en had er best wel zin in. Maar het heeft hier de afgelopen dagen echt kei en kei hard geregend wat niet echt sfeer ofso toevoegt aan een bushcamp...

Maarja het kamp zelf was dan ook echt echt primitief, een cheapass hostel is er een 5 sterren hotel bij! Overal spinnen, ratten, salamanders. Maarja er was een leuke groep mensen met mij tegelijk en op dag 1 hebben we met z'n allen besloten om samen door het zelfde bootje te gaan. Namelijk in de pooring rain gaan kanoën voor een uur of 3. Letterlijk na 2 minuten waren we allemaal soaked maar dat doet er niet toe, het was good fun en we hadden een echte groep gecreëerd. Elke avond hebben we maar een box met goon (9 dollar voor 4 liter wijn) per 2 personen open getrokken en de rest kan je er zelf wel bij bedenken! Ik zeg alleen maar dat we het erg gezellig hebben gehad ondanks alle regen!

Verder op de tweede dag ook nog gaan Kanoën maar deze keer zonder regen en met een gunstige current op de terugweg (niet gepeddeld!). Deze tocht heeft ons naar een ropeswing geleidt en naar een kleine jetty waar je vanaf kon springen in de creek. Erg leuk!

Daarna ben ik naar Fraser Island gegaan! Dat was onbeschrijfelijk mooi! Het is het grootste, world herritage listed, zandeiland ter wereld, dit is echt een must do in Australië ik heb er voor gekozen om hier 3 dagen naar toe te gaan en dit te combineren met een 4 Wheel Drive trip. Ik mocht natuurlijk niet rijden maar ik dat verminderde de pret niet! Dit eiland heeft alles, bergen en stranden minder dan 5 meter van elkaar af, haaien, dolfijnen, zeeschilpadden, rainforests, het op een na witste zand van de wereld! (Waar ik dus ook m'n tanden mee heb gepoetst, met effect, dit zand is namelijk ontzettend rijk aan mineralen) Natuurlijk is er ook het Maheno Shipwreck wat erg imposant is, je beseft je eigenlijk helemaal niet zo goed hoe agressief zout wel niet kan zijn tot dat je ziet hoe een cruise schip er, na 30 jaar in het zoute water te hebben gelegen, uit ziet!

Het gaat als volgt te werk, je begint in Hervey Bay een dorpje aan de kust, daar maak je groepjes van 7/8 en daar moet je natuurlijk geluk voor hebben, want de mensen kunnen een trip natuurlijk leuker maken. Maar goed ik had een hele leuke groep met 2 nederlandse jongens, 2 Zwitserse jongens en 2 duitse meisjes. Dan rij je naar de barge en ga je het eiland op, meteen al rij je door een regenwoud en begin je elkaar een beetje te leren kennen... Het klikte allemaal wel goed en alles was gezellig, op dag één hebben we onze eigen radiozender al gemaakt genaamd Fraser Radio! Omdat onze radio het niet deed, geen probleem voor ons iedereen heeft lekker meegezongen... In alle talen Vader Jacob, Anton aus Tirol, 99 Lüftbalonnen ga zo maar door!
Dan ga je naar allerlei plekken toe op een dag zoals Lake McKenzie (foto maakt duidelijk hoe mooi het wel niet is! ps. Witste zand daar!) Ook zijn we naar Indian Heads geweest, dit is het noordelijkste puntje van het eiland waar er natuurlijk ook weer extreem mooie plaatsjes geschoten konden worden!
Een andere mooie en leuke plek was Lake Wabby, dit is een meer midden in de sand dunes, wat er echt adembenemend mooi uit ziet. Dit meer ligt echter 20/30 meter lager dan het sand wat betekend dat je kei hard naar beneden kan rennen, rollen wat dan ook en dan een lekkere duik kan nemen! Zal wel een filmpje uploaden!
En dan de campingplaats... Dit was ook echt heel knus allemaal, maaaarrrr primitief! Er was geen toilet, geen vers water, geen douche, geen stroom, geen reception en geen gootsteen. Dit betekende dus dat wanneer de grote boodschap om de hoek kwam, je ergens een gat moest graven! Het keukentje dat we hadden was eigenlijk een soort van aanhangwagentje met een fornuisje en twee bbq's. Slapen deden we in tentjes op van die dunne yoga matjes waar het bijna leek alsof wanneer je gewoon op het zand zou gaan slapen het nog zachter lag.. Alles werd natuurlijk helemaal sandy, maarja wat wil je op het grootste zandeiland ter wereld... Get used to it! Alles moest voor het vertrek in de ochtend ook helemaal voedselvrij zijn aangezien er op dit eiland overal dingo's rondliepen. Dit zijn honden die uitgehongerd lijken maar dodelijk kunnen zijn! Je snapt nu denk ik wel waarom je geen voedsel ergens moet achterlaten. Elke ochtend konden wij dan ook zien dat er een flink aantal dingo's rond hadden gesnuffeld in ons kamp, overal kleine voet stapjes! Dan nog een laatste ding dat ik met jullie wil delen; De sterren daar... die zijn me toch een potje mooi! Je kunt de Milkyway zooooo goed zien, het is echt adembenemend!

Ik ga nu naar Agnes Waters wat het laatste plekje is waar ik kan surfen!

Arrivirdeci

  • 03 April 2014 - 09:10

    Susan:

    The time of your life!
    Klinkt fantastisch allemaal Tommie! Volgens mij ben je aan het genieten voor 10. Doe je goed! Ontzettend leuk dat je ook nog een keer terug gaat naar Goldie!
    Have heaps of you (little) bro :)

  • 03 April 2014 - 10:17

    Marijke:

    hoi tom. schitterend verhaal, wat een belevenissen, leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.wat een verschil met jouw verhalen en de verhalen van susan die toen in australie zat, maar die zat er ook om te werken en jij lekker om te relaxen enz enz. Als ik alles zo lees, toch wel jammer dat wij vroeger dit niet gedaan hebben/konden doen. geniet lekker en heel veel groetjes.

  • 03 April 2014 - 21:35

    Huub :

    Tom zoon van mij wat een belevenissen en er schuilt een ras journalist in je.
    Als de studie niet lukt gewoon lekker door reizen en schrijven.
    Fantastisch allemaal ;-)

  • 11 April 2014 - 12:14

    Marian:

    Hé Tom, coole gast! Mooie verhalen....!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Ik ben Tom en dit is mijn dagboek.

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 8594

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 12 Juni 2014

Nieuw Zeeland, Australië, Thailand

Landen bezocht: