Agnes Water, Airlie Beach, Whitsundays! - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Tom Kouwenhoven - WaarBenJij.nu Agnes Water, Airlie Beach, Whitsundays! - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Tom Kouwenhoven - WaarBenJij.nu

Agnes Water, Airlie Beach, Whitsundays!

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

14 April 2014 | Australië, Magnetic Island

Het is nu weer een tijdje geleden dag ik wat heb geschreven, maar dat komt omdat ik zo druk ben, ik moet toegeven dat ik er bijna niet aan toe kom om eens een keer iets voor jullie op papier te zetten. En mensen maar denken dat ik op vakantie ben... Plannen hier, tripjes boeken en reserveren daar, koken met die, surfen, zeilen, de was doen, boodschappen doen, foto's sorteren en verwijderen, bbq'en, wandelen , uitgaan, namen van alle mensen onthouden die je ontmoet. Het is echt niet zo maar even vakantie hoor, dat reizen door Australië, hard werken is het!

Ondanks al dat nadenken en harde werk moet ik zeggen dat ik er wel van geniet! Maar aan de andere kant ben ik ook heel erg enthousiast om in september te beginnen met studeren.

Ik ben ondertussen op de helft van de totale reis en heb nog 5 weken te gaan in Australië. Het grootste deel van de oostkust heb ik al achter, ik heb namelijk al 2292 kilometer afgelegd! Kun je nagaan hoevaak je daarmee wel niet op en neer kan naar Friesland vanuit Nijmegen! En wij in Nederland maar zeuren als we een uur ÉN een kwartier naar Amsterdam moeten rijden! Ik ben gewend aan een bustrip van een uurtje of 10, dus als ik een bustrip heb van slechts vier en een half uur is dat niks! Met nog een kleine 350 kilometer te gaan heb ik dus bijna de hele oostkust afgereisd! Wonderbaarlijk eigenlijk.. Tot nu toe heb ik het heel erg naar mijn zin gehad, heb heel wat aardige mensen ontmoet met wie je het liefst nog een keer wat kan gaan doen, Ik heb prachtige plekken bezocht en goed genoten van het mooie weer!

Misschien heeft iemand het al op het nieuws gezien, misschien niet, maar een ander aandachtspuntje voor mij was de cycloon ITA? Deze kwam as we're speaking op Cape York af, een kleine honderd kilometer boven Cairns, ITA was niet zo maar een cycloon het was d'r eentje met kracht 5! De bussen van de afgelopen en komende dagen gaan dan ook niet verder dan Townsville omdat er wegen overspoelt zijn. Skydives en scubadives worden/werden geannuleerd vanwege deze cycloon. Ik heb me er niet echt zorgen over gemaakt, 'Het zal wel een ervaring worden!' dat waren mijn woorden. In het backpackerswereldje gaan er nogal wat foto's rond. Tommaso Melandri, een ontzettend aardige Italiaanse jongen/vriend stuurt mij wat foto's door waar je kan zien dat de hele supermarktgang leeg is, en vraagt met een leuke toon:' How am In going to survive this?!' Mats, een Nederlander stuurt mij één foto met dichtgetimmerde ramen en zandzakken die samen met grote stukken zeil een winkel waterdicht moeten houden!

Ik zal ook wat informatie geven over wat ik de laatste dagen nou eigenlijk heb gedaan. Ik ben afgelopen week 3 dagen gaan zeilen op de Whitsundays, opnieuw een gebied dat op de world heritage list staat(net als Fraser Island). Maar wat zou ik graag op zo'n zeilboot willen werken zeg. Heerlijk zeilen op een boot van maar liefst 28 meter lang, 38 meter hoog en 18 meter diep! Deze trip bestond uit 4 keer snorkelen in de Whitsundays/het Great Barrier Reef, zeilen en Whiteheaven Beach. En ik kan nu dan ook met trots zeggen dat ik met haaien, schildpadden, jellyfishes, roggen en duizenden tropische vissen heb gezwommen! Het is echt adembenemend hoe veel vissen er wel miet zwemmen! Tegelijkertijd is het wel triest en ontzettend jammer dat er ontzettend grote stukken rif dood zijn. Moet zeggen dat ik daar wel een beetje boos van werd, want er is maar een reden voor het verdwijnen van het rif, vervuiling door de mens. Ik kan dan toch echt niet begrijpen waarom je zo iets moois niet in stand wilt houden! Maar goed, ik het ondanks dat er toch heel er van kunnen genieten!

Het grootste deel van de oostkust kan dan wel achter me liggen, maar dat betekend nog niet dat ik klaar ben in OZ. Wanneer ik het overgrote deel heb gezien in Cairns vlieg ik terug naar de Gold Coast, om de laatste welen door te brengen met Michael. Vanuit daar vlieg ik naar Melbourne om met hem een 5 daagse trip te doen door Victoria (staat). We gaan naar Melbourne city the Great Ocean Road, Philip Island, Wilson's Prom en the Danderong Ranges! Ik ben benieuwd wat er komen gaat!

Ik beloof bij deze dat ik de foto's snel zal uploaden want het internet hier is echt ontzettend traag!!

Tot de volgende!


  • 14 April 2014 - 15:16

    Huub :

    Tom wat een avonturen weer, je had wel het een en ander verteld, maar als ik dit lees, dan is het maar goed dat je gaat studeren. Is in ieder geval een stuk rustiger, alhoewel Amsterdam :-)

  • 16 April 2014 - 17:34

    Marian:

    Het leven als school, een betere opleiding bestaat er niet! Fantastisch Tom!
    Liefs! X

  • 17 April 2014 - 12:07

    Marijke:

    schitterend, wat je beleefd een enorme ervaring.Wat gaat de tijd toch snel, je komt nog ogen en tijd te kort daar, fijn dat je zoveel leuke en enthousiaste jongelui ontmoet . Weer mooie foto's , heb je zelf een onder water camera? benieuwd wat je volgende verslag zal zijn. heel veel groetjes

Tags: Whitsundays

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Ik ben Tom en dit is mijn dagboek.

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 8593

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 12 Juni 2014

Nieuw Zeeland, Australië, Thailand

Landen bezocht: