Been there, done that! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Tom Kouwenhoven - WaarBenJij.nu Been there, done that! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Tom Kouwenhoven - WaarBenJij.nu

Been there, done that!

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

02 Mei 2014 | Australië, Surfers Paradise

De hele oostkust zit er op, als ik de tijd heb om terug te denken aan alles wat ik hier heb gedaan en gezien moet ik de foto's er bij pakken. Zonder foto's is het zo moeilijk om goed te herinneren wie je hebt ontmoet, wat je hebt gezien/gedaan, noem maar op. Het laatste stukje van de east coast is eigenlijk heel erg snel gegaan. Na de Whitsundays had ik nog een paar stops zoals Magnetic Island, Mission Beach en Cairns itself.

Als ik terug denk aan mijn tijd hier in Australië heb ik het m'n zin gehad, natuurlijk zijn er leuke en minder leuke momenten maar overall is het positief! Al denk ik wel dat Australië zich te veel heeft gericht op het toerisme en er te veel mensen naar Australië komen om 24/7 te feesten. Wat soms helemaal niet is waar ik zin in heb en zelfs kan beïnvloeden hoe je over een dorp/stad of straat denkt. Daarom ben ik blij dat ik ook een aantal keer heb gecouchsurft. Het verblijven bij locals is een compleet andere ervaring, zij weten precies wat er te zien is aan natuur, waar de toeristenindustrie geen aandacht aan besteed omdat ze er 'niet genoeg' geld op kunnen verdienen. Zo worden plekken mooier gepraat dan dat ze eigenlijk zijn, en kan je soms ook heel veel mooie plekjes missen! Dit is dan ook de reden dat ik me een beetje heb afgesloten van alle meningen over plekken en lekker zelf ben gaan kijken.

Maar genoeg daarover, ik ga eventjes door de laatste dingetjes heen, om te beginnen met Magnetic Island. Daar was ik op het moment dat de cycloon insloeg. En achteraf, was ik heel erg teleurgesteld, ITA was namelijk afgezwakt tot kracht 1 (nog steeds ontzettend veel regen en windvlagen van 100 km/h) maar ik had stiekem gehoopt op wat meer entertainment en kracht 4/5, dat noemen ze ramptoerisme geloof ik haha... Magnetic Island itself is een mooi eiland waar je veel kan wandelen en veel natuur kan bekijken! Dat heb ik dus ook gedaan.

Daarna ben ik een kleine week verbleven in Townsville, vanuit hier ga je met de ferry naar Magnetic. Ik had eigenlijk niet zulke hoge verwachtingen over Townsville, ik had zoals veel andere plekken, een straatje verwacht met niet veel interessante dingen. Maar het tegendeel heeft zich bewezen, ik had geplant om twee nachtjes te blijven maar ben 5 nachten gebleven. Ik heb een gezellige tijd gehad, mooie dingen gezien, waaronder de red moon, en leuke mensen ontmoet.

Na Townsville ben ik naar Mission Beach geweest, dit is dus een ultiem voorbeeld van een plekje die mooi en leuk wordt gepraat door alle travel agencies. Ik had gepland om hier een week te blijven maar na 2 dagen ben ik 'm weer gesmeerd! Niks over te vertellen dus.. Cairns, ik heb hier een hele goede tijd gehad. Het leuke aan Cairns is dat iedereeen aan het wachten is op hun vlucht of busreis naar een volgende bestemming waardoor je dus heel veel mensen weer ontmoet die je hebt gezien along the east coast. Hier heb ik dan ook een week besteed met drie meisjes/vrouwen die ik al een aantal keer heb ontmoet. We hebben een wandeling gehad door een rainforest van 4 uur en lekker aan de lagoon gelegen die daar echt massive is! Zoals ik al eerder heb gezegd, als er geen zee is waar de locals in kunnen zwemmen dan maken ze wel iets waarin ze kunnen zwemmen!

Heel apart om dan je dan niet meer bezig te houden met het boeken van de volgende trip of bus. En om dan Cairns te verlaten, je weet dat je avontuur op de east coast er dan op zit, en dat je er een lange tijd niet meer terug zal komen. Maar dan heb ik in m'n achterhoofd dat er nu een nieuw avontuur staat te wachten, namelijk Melbourne! Ik ben terug gevlogen naar Surfers Paradise en ben nu weer bij Michael. En het mooie is.... 16.240,33 kilometer van huis hebben Freek en ik het kunnen regelen om te meeten!
Hij verblijft ook bij Michael én gaat mee naar Melbs (Melbourne). We hebben elkaar 2 dagen geleden ontmoet en het voelt als vanouds, het lijkt eigenlijk alsof we elkaar helemaal niet, niet hebben gezien voor 4 maanden. Op dag 1 in Surfers hebben we alweer super veel mooie dingen gezien!

Vanavond vliegen we naar Melbourne met Alice, Michael en Freek. Dit gaat een heel mooi avontuur worden waarbij we ontzettend veel natuur gaan bekijken en goed gaan genieten!

  • 02 Mei 2014 - 08:59

    Marian:

    Hé Tom, wat leuk dat je met Freek bent nu! En wat een ontzettend gave foto's van jullie! Ik zou het wel weten als ik 18 was; ik zou als een groupie achter jullie aan reizen ;)
    Veel plezier nog! X

  • 04 Mei 2014 - 12:43

    Marijke:

    hoi tom,het klinkt wat afgezaagd, maar ik geniet elke keer weer van je reisverslag en de schitterende foto's die erbij horen.Wat leuk dat je toch op een bepaald ogenblik weer je vroegere reisgenoten ontmoet. Nu ik zo dit alles lees, toch jammer dat wij vroeger die kans niet hebben gekregen of genomen hebben. Je reis gaat al weer opschieten, geniet en maak nog veel plezier en ik zie al weer uit naar je verdere belevenissen. gr

  • 05 Mei 2014 - 00:53

    Tom:

    Hey Marian! Ja heel erg leuk dat we elkaar hebben ontmoet, super onverwacht ook, slechts 1 dag voordat ik terug zou vliegen naar surfers paradise belde freek!
    Hee marijke!
    Zo goed om te horen dat jij kan genieten van mijn verhalen! Dan geef ik je alsnog de kans om te genieten... helaas inderdaad dat jij dat niet hebt kunnen doen vroeger! Maar je mag nu voor de volle 100% genieten van de verhalen!
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Ik ben Tom en dit is mijn dagboek.

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 8592

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 12 Juni 2014

Nieuw Zeeland, Australië, Thailand

Landen bezocht: