Vlucht, Auckland, Waitomo - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Tom Kouwenhoven - WaarBenJij.nu Vlucht, Auckland, Waitomo - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Tom Kouwenhoven - WaarBenJij.nu

Vlucht, Auckland, Waitomo

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

16 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hi There,

Ben nu een dagje of 5 in Nieuw Zeeland and het is hier best wel relax! Ik zit nu in de bus van Waitomo naar Rotarua dus dacht laat ik maar eens wat gaan schrijven. Ik zal beginnen bij het begin!

Amsterdam → Bangkok (11.5 uur)
Nog voordat het vliegtuig was opgestegen had ik al wat mede backpackers ontmoet, dat was natuurlijk wel leuk maarja de meeste van dat groepje deden me niet zo veel dus ik weet geen namen ofso.
Naja die vlucht heeft me dus een uurtje of 12 gekost.. wat vrij lang is als je nog nooit eerder zo lang hebt gevlogen. Uit verveling ga je dan al snel spelletjes als solitaire, sudoku, go moku etc. spelen om de tijd een beetje te doden. Tussendoor even een hapje eten of een filmpje kijken (ice age 4 & up).
Tijdens deze vlucht zat ik dus naast ene Joep, een nederlander, aardige gozer en die wilde wel een spelletje Go Moku spelen tegen mij. Al snel had ik m'n username gewijzigd van ´20B' naar 'winner', en wat denk je... na een slachtpartij vanuit mijn kant wilde hij niet meer tegen me spelen... :(

Maargoed, aangekomen in Bangkok waar we een klein uurtje moesten wachten. Was daar vrij warm, namelijk 33 graden, daar zat ik dan met mn lange broek en dikke trui.. Naja we besloten met dat groepje een biertje te gaan drinken ergens aan een barretje. Vliegtuigje in richting Taipei (duurtde maar 3 uurtjes) and veilig aangekomen in Taipei.

In Taipei aangekomen ging zo ongeveer die hele groep naar een voor hun gereserveerd hotel waar ze konden slapen omdat we daar een layover hadden van 10 uur...(TIEN). Ik had dat niet dus ik moest me zien te vermaken op de airport of in the stad. Keuze snel gemaakt, vier andere (waaronder in vrouw uit Hawaï) besloten de stad in te gaan.

Dus, wij hebben een toeristenvisum aangevraagd, stempels gekregen en lopen naar buiten om een bus te zoeken en ja hoor alsof ik nog geen meter was verplaatst, net als in Nederland, REGEN! En niet zo'n beetje ook kan ik je vertellen! Naja wij waren dus een zwaar chille lounge uit gegaan voor mensen die met China Airlines vlogen en dus zo'n lange layover hebben, mochten we niet meer terug naar binnen. Dus toen maar in de plaatselijke bibliotheek gewacht in chille stoelen.
Klein feitje: Werkelijk waar niemand die werkt op de luchthaven in Taipei weet daar de weg.. altijd handig natuurlijk( kleine 4 uur rondgelopen) zoals Rachel( de vrouw uit Hawaï) dat zei: 'Well, we've just wasted 4 hours of our lifes..' Maar ook aan 10 uur komt een eind, dus uiteindelijk lekker vluchtje gehad naar Sydney.

Vanuit Sydney naar Auckland gevlogen en daar stond ik dan, aan het begin van een avontuur, niet wetende waar ik heen zou gaan, en niet wetende wat me te wachten stond.
Met de bus naar Britomart gegaan en vanuit daar wist ik totaal niet meer waar ik heen moest.. Dus ik heb aan best wel wat mensen de weg gevraagd en uiteindelijk wist iemand het. Ik kwam om 21:30 lokale tijd aan in m'n hostel en sliep binnen 30 min!

Dag daarna maar eens door Auckland gelopen en beetje dingen bekeken wat boodschapjes gedaan en zo ging de dag eigenlijk voorbij. Maar omdat Eminem afgelopen zaterdag zijn eerste NZ concert had was alles fully booked so ik moest ergens anders heen.

Besloten om naar Waitomo te gaan. Eigenlijk is er helemaal geen drol te doen hier. Er is hier 1 grote trekpleister, namelijk de Waitomo Glowworm caves. Daar ben ik natuurlijk naar toe gegaan en heb een tour gedaan bij Black Water Rafting. Kijk maar op google als je wilt want je mag daar geen foto's maken! Dat was echt echt heel gaaf. Wetsuit aan helmpje op en in de grotten gezwommen, van watervallen afgesprongen, door kleine doorgangetjes kruipen, etc. Deed me wel even denken aan de film: ´the descent' Maarja dat was echt leuk! Gister avond beetje gechilld met wat mensen van Kiwi Experience en nu dus weer op pad!

Lekker lang verhaal maarja... Ti's iets of niets!

Cheers mate!

  • 16 Februari 2014 - 05:52

    Vladimir:

    UFOs will nuke: UNSC in NY[NY], Chicago[IL], LA[CA], Houston[TX] and Miami[FL]. Also destroyed by nukes are: Mexico City[Mexico], Bogota[Colombia], Rio de J. and Sao Paulo[Brazil], Santiago[Chile], London and Manchester[UK], Amsterdam and The Hague[NL], Brussels[B], Paris and Lyon[F], Madrid and Seville[ES], Frankfurt/M and Berlin[D], Rome and Milan[I], Athens[Greece], Istanbul and Ankara[Turkey], Moscow and Nizhny Novgorod[Russian Federation], New Delhi and Mumbai[India], Beijing and HK[PRC], Bangkok[Thailand], Tokyo[Japan], Seoul[ROK], Sydney and Melbourne[Australia].

  • 16 Februari 2014 - 09:22

    Susan:

    Wauw! Nu al een groot avontuur!! Wat zal jou nog meer te wachten staan? Heel veel plezier bro!

  • 16 Februari 2014 - 09:42

    Marian :

    Hi Tom! Stoere gast! Heel veel plezier en pas goed op jezelf x
    Misschien toch een wachtwoord instellen, zodat je verlost bent van de Vladimirs ;)

  • 16 Februari 2014 - 09:50

    Monique Wijers:

    Hi there,

    Op een zondag morgen zitten we jouw blog te lede,

  • 16 Februari 2014 - 10:06

    Jasmijn:

    Hi Tom! Wat een verhaal nu al.. Ik ga je blog zeker bij houden!! Heel veel plezier, geniet ervan en pas natuurlijk goed op jezelf.
    Liefs Jasmijn

  • 16 Februari 2014 - 12:46

    Frans:

    Leuk begin Tom. Ik hoop dat je een prachtige tijd gaat mee maken. Die grot was al een heel goede start.
    Veel plezier,
    Frans

  • 17 Februari 2014 - 09:32

    Marijke:

    hoi tom, wat een reis zeg,een leuk verhaal, je bent al begonnen aan je avontuur met een mooi waterpartij. hoop dat je heel veel mooie dingen meemaakt, geniet er volop van en ik volg je .liefs marijke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Ik ben Tom en dit is mijn dagboek.

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 8599

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 12 Juni 2014

Nieuw Zeeland, Australië, Thailand

Landen bezocht: