Hi mate, how ya doin'?! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Tom Kouwenhoven - WaarBenJij.nu Hi mate, how ya doin'?! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Tom Kouwenhoven - WaarBenJij.nu

Hi mate, how ya doin'?!

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

28 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Goed Wellington, chille stad, lekkere drukte en er is altijd wel wat te doen of te zien. Ben gister naar het Te Papa museum gegaan. Dat is het national museum of New Zealand, erg leuk! In dit museum hebben ze de grootste squid van de wereld tentoongesteld!

Gisteravond zijn ik en een amerikaan gaan lopen naar de summit van mount Victoria om de zonsondergang te bekijken! Was wel leuk! Maar toen ik eindelijk boven was kon ik nog steeds niet geloven dat ik echt de mount doom heb beklommen!

Vanochtend over de markt gelopen en wat denk je! Alsof de wereld niet groot genoeg is loop ik zo maar uit het niets tegen de familie Van de Rijt aan! Hoe toevallig is dat! Dus even wat gedronken in het plaatselijke cafestraatje en nu ga ik vanavond naar de Botanic Gardens.

Nouja de Botanic Gardens die zijn dus best groot.. maar ik was eigenlijk iets te laat gegaan want het begon donker te worden en voor ik t wist was het pikkedonker.. Maar er is in Wellington dus een festival gaande, including muziek, art, dans, etc. In de Gardens waren ze dan ook een kunst/muzikale show aan het opzetten. Voor deze show hebben ze een heel team uit Engeland over gevlogen.. Was wel heel geinig om te zien, ze gebruikte de planten of veren om muziek te maken. En als je dus door het park liep in de avond waren er overal geluiden en lampen wat het best wel een mooi geheel maakte!
Verder ben ik vandaag naar the government building geweest. Dus wij komen daar aanlopen zijn er d'r drie vlaggen gehezen, twee hiervan waren slechts de vlag van Nieuw Zeeland, echter de middelste vlag was de Nederlandse! Dus ik al proud aan het vertellen dat het de Nederlandse vlag was! Hadden we een tour van een uurtje en vroeg de tourguide of er toevallig een Nederlander was... Dus ik steek in m'n eentje mijn hand omhoog (waardoor mensen echt heel raar opkeken haha)
Nouja eerst kwam t standaard verhaaltje over Abel Tasman natuurlijk en dat als die wat langer was gebleven dat hij dan zijn tourpraatje in het Nederlands zou houden. Maargoed wat bleek dus elke keer als d'r een buitenlands, belangrijk, persoon komt, wordt de vlag van dat land gehezen! Op dit moment was de minister van buitenlandse zaken op bezoek in Nieuw Zeeland
én in tha building!

Goed, heb de laatste 2,5/3 dagen in Paihia doorgebracht! Dit is in het noorden van Nieuw Zeeland. Paihia ligt aan de kust en wel aan de kust van Bay of Islands, de naam!). Het weer is was wat minder dan ik had gehoopt maarja dan nog was het een ruime 26 graden! Een wolkje en een flinke bries maakte het echter af en toe goed koud!
Ik heb in Paihia niet heel veel gedaan naast uitgerust en op het strand gelegen. Wel heb ik gisteravond ge-nightkayakt! Dit was echt heel erg gaaf! Drie uur lang kajakken en dan met als hoogtepunt de Huraruwaterfalls! In zo'n kajak zit je dus met z'n tweeën, wat betekend dat je een beetje geluk moet hebben met je maatje, maar dat geluk had ik wel! Een andere Nederlandse gast wilde wel met mij in de kajak.
Aangezien normaal kajakken niet heel denderend is (behalve in de ongelovelijke natuur hier), besloten wij om iedereen maar nat te gooien of om te duwen..!
Bij de waterval aangekomen kon je er natuurlijk onderdoor proberen te gaan! Nou... dat hebben wij met al onze macht geprobeerd.. maar tevergeefs! Ik zat voorin de kajak en hij achterin, nou was het zo dat de eerste helft van de kajak wel onder de waterval kwam (ik dus), maar hij kwam d'r niet echt onder! Wel waren we beide helemaal doorweekt en van de 6/7 pogingen die we hebben gedaan zijn we 4 keer kopje onder gegaan! Geweldige ervaring! Samen met Wai-O-Tapu, Tongariro Crossing veruit het leukste van Nieuw Zeeland!

1 maart vlieg ik naar Sydney dus check jullie daar wel!

Cheers Mate!

  • 28 Februari 2014 - 08:45

    Susan:

    Living the good life!

  • 28 Februari 2014 - 09:31

    Huub:

    Mooie avonturen kerel en dan natuurlijk speciaal de vlag voor jou :-).
    Dat verhaal over de minister president was outfit of order

  • 28 Februari 2014 - 09:36

    Marijke:

    Ben bijna jaloers op jou, zoveel leuke en mooie dingen die je ziet. kijk al weer uit naar je volgend bericht,

  • 28 Februari 2014 - 09:53

    Marian :

    Super Tom! Wèl alleen, maar niet eenzaam begrijp ik. En ik snap dat je naar een complimentje vist voor je Engels ;)

  • 28 Februari 2014 - 23:31

    Tom Kouwenhoven:

    Leuk om al de reacties te lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Ik ben Tom en dit is mijn dagboek.

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 8603

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 12 Juni 2014

Nieuw Zeeland, Australië, Thailand

Landen bezocht: