Livin' the goodlife - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Tom Kouwenhoven - WaarBenJij.nu Livin' the goodlife - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Tom Kouwenhoven - WaarBenJij.nu

Livin' the goodlife

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

17 Maart 2014 | Australië, Byron Bay

G'day!

Goed, Sydney gehad, Richmond gezien, volgende stop was Port Macqairie. Dit plaatstje is dus echt zo saai als je maar bedenken kan! Vandaar dat ik daar niet zo veel over zal zeggen. Wel zijn hier mooie beaches en veel bodyboarders, surfers etc. Eigenlijk heb ik hier maar twee dingen gedaan en dat zijn het bezoeken van een koala hospital en ik ben naar Timbertown geweest. Timbertown was wel grappig om een keer te zien te hebben. Het is een dorpje zoals ze hier vroeger waren, midden in het bos, stoomtreinen, stieren die logs voorttrekken, old blacksmiths, things like that! En verder het hospital, dat is het enige hospital in heel Australië voor koala's. Je mag er even rondkijken en lopen maar verder is er niet veel te doen eigenlijk. Aaien zit er niet in aangezien die kleine beesies allemaal wel iets hebben, anders waren ze er natuurlijk not!

Coffs Harbour, ziek chille plek om te zijn, aardige mensen veel te doen en lekker weer! Zo ongeveer elke avond is d'r wel een bonfire en worden er spelletjes gespeeld, met of zonder het consumeren van alcohol!

Op de eerste dag hier ben ik gaan surfen, dat is echt zwaar leuk! Ik snap wel dat het populair is, het is kneitertje moeilijk maar het gevoel dat je krijgt als je vooruit wordt geduwd door de golf is zoo relax! Na een uurtje oefenen (lees: in het water vallen), lukte het me om een meter of 5 op het board te staan. Dezelfde dag nog wezen kajakken omdat het kan! Lekker kampvuurtje op the beach in de avond/nacht, kortom relaxt!

Vandaag naar The Big Banana geweest (big maar dan ook echt BIG!!), was een uurtje wandelen one way en dat was t wel waard! Op de terugweg nam ik voor de gein eens een andere route en wat denk je... Uit het niets zie ik een gebouw met de Nederlandse vlag er op geschilderd, titel: Holland Down Under! Dus ik een kijkje nemen en jahoor... een soort van madurodam in Australië over Nederland! Zelfs terwijl ik het nu typ krijg ik nog kippenvel haha. Echt leuk om te zien, ze hadden de domtoren in Utrecht, het straatje met daarin het Anne Frank huis. En allemaal handgemaakt! Het klinkt misschien raar maar zo iets maakt je zo ongelofelijk vrolijk op de een of andere manier!

Naja ik ga vanavond naar een beach met kangaroes and the sunset so dat wordt waarschijnlijk ook wel leuk! Morgen staat mij een 4WD door een rainforest te wachten! Begint leuk te worden hier!

(Dag later)

Goed, 4WD door het rainforest was echt leuk! Ik zal eens kijken of ik een stukje van een filmpje kan uploaden because je het dan beter kan zien! Ook nog even Tarzan nagespeeld door in lianen te gaan klimmen.

Ik zit nu in de bus naar Byron Bay waar ik grootse verhalen over heb gehoord dus ik ben benieuwd!
Ben nu twee dagen in Byron Bay en het is echt een chilled out spot! Iedereen is vriendelijk en alles is kei relaxed. Heb nu ook een Nederlands meisje ontmoet met wie ik een stukje ga reizen. Ze heet trouwens Marije.

Op de dag dat ik aankwam zijn we naar het lighthouse gelopen waar je een paar ongelofelijke pictures kan maken! En vanochtend zijn we daar ook heen gegaan maar dan om de sunrise te bekijken! Helaas moesten we daarvoor al om 5:30 AM beginnen met lopen maar gelukkig kregen we een lift! We zijn dus op het meest oostelijke punt van Australië geweest en hebben de zon zien opkomen eerder dan wie dan ook in de wereld!

Ga zometeen surfen dus ik post binnekort wel een keer weer iets!

Check je latoh!

  • 17 Maart 2014 - 14:15

    Marian:

    Super Tom, heel leuk om te lezen hoe je bezig bent! Blijven genieten hoor! X

  • 17 Maart 2014 - 19:28

    Huub:

    Klinkt fantastisch Tom, leuk geschreven, en wat een leuke ontdekkingen maak je allemaal mee groet je vader

  • 21 Maart 2014 - 09:18

    Marijke:

    hoi tom, heel leuk verslag, de beach met de kangaroes hoe was dat, hoe moet ik me dat voorstellen. vlg mij mis je ons landje niet, je maakt zoveel leuke dingen mee dat de tijd wel voorbij schiet. de komende tijd weer veel reisplezier. geniet er van gr

Tags: surfen, kayak, chill

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Ik ben Tom en dit is mijn dagboek.

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 8601

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 12 Juni 2014

Nieuw Zeeland, Australië, Thailand

Landen bezocht: